ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ або НЕНУДНА МЕТОДИЧКА
14.07.2023
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ або НЕНУДНА МЕТОДИЧКА
#1. Міні-проєкт
ЩО ЦЕ. Подія, яку ініціюють, готують, проводять підлітки, об’єднавшись в невелику групу. Зазвичай вона пов’язана з ключовою темою основного проєкту, в якому їм довелось попрацювати з нами. Якщо просто: підлітки отримали знання і досвід в співпраці з нами — і транслюють його далі.
ДЛЯ ЧОГО.
щоб підлітки мали досвід власного впливу на важливі для них ситуації. В таких міні-проєктах все починається з актуальності, з проблем або незадоволених потреб, які бачать підлітки у своєму оточенні, громаді або суспільстві в цілому. Потім вони їх аналізують та обирають ті, на які можливо і цікаво вплинути.
щоб отримати реальні навички створення свого проєкту “від ідеї до звітності”, реальне розуміння того, навіщо розподіляти відповідальність та навантаження в команді та ін.
свої помилки навчають найкраще. Саме тому у нас є ментор, який готовий допомогти “піднятися після падіння”, якщо щось пішло не так.
для формування громадянського суспільства, ажде легше бути проактивним, якщо вже маєш відносно позитивний досвід такого прояву.
ЛАЙФХАКИ.
важливо окреслити хоча б загально перелік тем, за які можуть братися учні — так їм буде легше спрямувати свої пошуки і не розгубитися
міні-проєкт має бути реалістичним! Навіть якщо дуже хочеться влаштувати міжнародний фестиваль або перепланувати своє місто з урахуванням доступності, потрібно розрахувати сили і можливості
важливо допомогти підліткам розподілити обов’язки в проєкті – так до нього можуть бути залучені всі: інтроверти та екстраверти, ті, що гарно пораються з кропіткою роботою, і ті, що чудово почуваються в ролі спікерів
НАПРИКЛАД. В 4 містах України ми готували підлітків бути гідами на нашій виставці про солідарність «Більше, ніж я». Вони вчились на 2-денному семінарі, проводили екскурсії для однолітків, говорили з ними про способи об’єднатись з іншими. Це цінна енергія, на якій саме можна зробити щось самостійно.
Наша пропозиція була такою: знайдіть актуальну для ваших однолітків тему — і створіть власний проєкт, а ми підтримаємо в плануванні і розробці.
ЩО ВИЙШЛО. В Броварах це був міні-курс Brain Education з 3 занять для підвищення стресостійкості та концентрації. Його організувала 10-класниця Валерія, а відвідали 18 старшокласників. В Полтаві — екологічний квест, для проведення якого авторкам потрібно було домовитись з вчителями, адміністрацією школи, залучити друзів. В Чернівцях підлітки здивували нас вибором теми — протидія насильству в стосунках. Вони провели зустрічі, дивились навчальні відео і розробили інформаційні плакати з телефонами гарячих ліній.
Ужгородські старшокласники ще працюють над власними проєктами. І ми обов’язково розкажемо, що в них вийде.
Як це працює, або Ненудна методичка — нова рубрика, в якій ми щочетверга розповідатимемо про принципи, прийоми та власні методичні напрацювання, апробовані в таборах, на освітніх семінарах і в клубах для підлітків.