ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ або НЕНУДНА МЕТОДИЧКА

14.07.2023

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ або НЕНУДНА МЕТОДИЧКА ✴
#1. Міні-проєкт
📌ЩО ЦЕ. Подія, яку ініціюють, готують, проводять підлітки, об’єднавшись в невелику групу. Зазвичай вона пов’язана з ключовою темою основного проєкту, в якому їм довелось попрацювати з нами. Якщо просто: підлітки отримали знання і досвід в співпраці з нами — і транслюють його далі.
📌ДЛЯ ЧОГО.
☑️щоб підлітки мали досвід власного впливу на важливі для них ситуації. В таких міні-проєктах все починається з актуальності, з проблем або незадоволених потреб, які бачать підлітки у своєму оточенні, громаді або суспільстві в цілому. Потім вони їх аналізують та обирають ті, на які можливо і цікаво вплинути.
☑️щоб отримати реальні навички створення свого проєкту “від ідеї до звітності”, реальне розуміння того, навіщо розподіляти відповідальність та навантаження в команді та ін.
☑️свої помилки навчають найкраще. Саме тому у нас є ментор, який готовий допомогти “піднятися після падіння”, якщо щось пішло не так.
☑️для формування громадянського суспільства, ажде легше бути проактивним, якщо вже маєш відносно позитивний досвід такого прояву.
📌ЛАЙФХАКИ.
☑️важливо окреслити хоча б загально перелік тем, за які можуть братися учні — так їм буде легше спрямувати свої пошуки і не розгубитися
☑️міні-проєкт має бути реалістичним! Навіть якщо дуже хочеться влаштувати міжнародний фестиваль або перепланувати своє місто з урахуванням доступності, потрібно розрахувати сили і можливості
☑️важливо допомогти підліткам розподілити обов’язки в проєкті – так до нього можуть бути залучені всі: інтроверти та екстраверти, ті, що гарно пораються з кропіткою роботою, і ті, що чудово почуваються в ролі спікерів
📌НАПРИКЛАД. В 4 містах України ми готували підлітків бути гідами на нашій виставці про солідарність «Більше, ніж я». Вони вчились на 2-денному семінарі, проводили екскурсії для однолітків, говорили з ними про способи об’єднатись з іншими. Це цінна енергія, на якій саме можна зробити щось самостійно.
Наша пропозиція була такою: знайдіть актуальну для ваших однолітків тему — і створіть власний проєкт, а ми підтримаємо в плануванні і розробці.
📌ЩО ВИЙШЛО. В Броварах це був міні-курс Brain Education з 3 занять для підвищення стресостійкості та концентрації. Його організувала 10-класниця Валерія, а відвідали 18 старшокласників. В Полтаві — екологічний квест, для проведення якого авторкам потрібно було домовитись з вчителями, адміністрацією школи, залучити друзів. В Чернівцях підлітки здивували нас вибором теми — протидія насильству в стосунках. Вони провели зустрічі, дивились навчальні відео і розробили інформаційні плакати з телефонами гарячих ліній.
Ужгородські старшокласники ще працюють над власними проєктами. І ми обов’язково розкажемо, що в них вийде.
✴ Як це працює, або Ненудна методичка — нова рубрика, в якій ми щочетверга розповідатимемо про принципи, прийоми та власні методичні напрацювання, апробовані в таборах, на освітніх семінарах і в клубах для підлітків.